073 751 40 47

Waar zit magnesium in?


Magnesium komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Het gehalte aan magnesium verschilt per voedingsmiddel. Cacao en bittere chocolade, schelpdieren, garnalen, sojabonen en noten bevatten meer dan 100 milligram magnesium per 100 gram. Ook groene groenten, ongepelde granen en noten zijn rijk aan magnesium. Verder kan drinkwater een belangrijke bijdrage leveren aan de inname van magnesium. Dit is afhankelijk van het magnesium gehalte van het drinkwater.

Hieronder is voor enkele producten de hoeveelheid als percentage van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) weergegeven. Hierbij is bij de berekening uitgegaan van een behoefte van 300 milligram magnesium/dag voor mannen en een behoefte van 250 milligram magnesium/dag voor vrouwen.

Natuurlijke voedingsbronnen - % ADH (man) - % ADH (vrouw)
Sojabonen (gekookt, 100 gram) 50% 60%
Pinda's, ongezouten (1 eetlepel) 14% 17%
Volkorenbrood (1 snee) 8% 9%
Halfvolle melk (1 glas) 6% 7%
Hagelslag (1 snee) 6% 7%

Laatste nieuws

Laatste tweets @Magnesiumcentre

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...