073 751 40 47

Zwanger en voeding


Het is een goed idee om lang van tevoren na te denken over gezond eten: als je goed eet voordat je zwanger wordt, zul je je baby vanaf de dag van de conceptie van alle nodige voedingsstoffen kunnen voorzien. Dit betekent regelmatig eten, uitgebalanceerde maaltijden, veel vers fruit en verse groenten en minder ‘fastfood’ en bewerkt voedsel. Je voeding zou het volgende moeten bevatten:

  • Koolhydraten: complexe koolhydraten zoals volkorenpasta, zilvervliesrijst en ontbijtgranen zijn beter dan bewerkte koolhydraten zoals wit brood, taart en koekjes.
  • Fruit en groente : probeer elke dag twee ons groente en twee stuks fruit te eten en onthoud daarbij dat elke kleur fruit of groente weer andere voedingsstoffen levert. Varieer dus.
  • Eiwitten (proteïne): je kunt de eiwitten die je nodig hebt uit vlees, vis, eieren, peulvruchten en bonen halen.
  • Melk en melkproducten: deze bevatten veel calcium, dat belangrijk is voor de ontwikkeling van je botten.
  • Vetten: probeer je vetten te halen uit plantaardige margarine en olie (bijvoorbeeld olijfolie) of vette vis, zoals zalm, haring of makreel. (http://www.clearblue.com/nl/je-lichaam-voorbereiden-op-een-zwangerschap.php)


Contact

Orthenstraat 336
5211SX 's-Hertogenbosch
info@magnesiumcentrum.nl

Laatste nieuws

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...